Internet explorer 11 kommer att slutas supportas här på byggtjanst.se. Vi rekommenderar att byta till en modernare webbläsare. Exempel Chrome, Edge eller Firefox

Tillbaka

Marknadsansvarig – central roll i ny avdelning

Ta en central roll i byggsektorns kunskapsföretag. Som marknadsansvarig främjar du branschens resa mot ett mer hållbart byggande.

Är du en skarp och erfaren projektledare? Vill du jobba i ett företag där teknik och byggande möter media och informationsteknik? Nu söker vi två marknadsansvariga till Svensk Byggtjänsts nya marknadsavdelning.

Som marknadsansvarig får du ansvar för att planera och projektleda kampanjer mot våra olika målgrupper. Du arbetar med tydliga målsättningar, i tätt samarbete med produktchefer och andra kollegor. Du rapporterar direkt till marknadschef och blir en del av vårt stora marknadsteam.

Du kommer att:

  • Ha ansvar för taktiska marknadsplaner för olika erbjudanden och produktområden med tillhörande budget.
  • Ha ansvar för att följa upp och analysera kampanjer och målgrupper.
  • Handleda olika kompetenser som arbetar med kampanjerna.
  • Vara beställare mot byråer.
  • Ansvara för aktivitetsplaner.
  • Ansvara för budskap mot våra målgrupper.
  • Jobba tvärfunktionellt i bolaget och ha tätt samarbete med produktorganisationer, sälj, kundservice och tech.

Vi söker dig som:

  • Har relevant akademisk utbildning och mångårig erfarenhet av liknande roller.
  • Har en god förståelse för hur marknads-, sälj- och kundserviceprocessen hänger ihop.
  • Drivs av att arbeta strukturerat, analytiskt och resultatorienterat.
  • Drivs av att utveckla, effektivisera och hitta nya vägar till mål.
  • Har en mycket stark projektledarkompetens.
  • Har en mycket stark kompetens inom marknadsprocessens olika delar och aktiviteter, som marketing automation, contentproduktion, webb, sociala medier och event.
  • Har lång erfarenhet av digital kampanjplanering där många aktiviteter tillsammans åstadkommer ett resultat.
  • Har mycket god förståelse för marketing automation-processen och CRM.
  • Är en tydlig kravställare på resursplaneringen för avdelningen.
  • Har en mycket god kommunikativ förmåga och samarbetsförmåga.


Svensk Byggtjänst är samhällsbyggnadssektorns kunskapsnav, med uppdraget att stödja branschens resa mot ett mer hållbart byggande. Det gör vi genom att samla in och sprida kunskap och information. Bland annat utvecklar vi referensverket AMA tillsammans med sektorns aktörer.

Vi ägs av och agerar på uppdrag av samhällsbyggnadssektorn, på ett neutralt sätt i förhållande till sektorns olika delar. Affärsmodellen är långsiktig och cirkulär, med en marknadsmässig och värdebaserad prissättning. Vi omsätter drygt 220 MSEK och har cirka 100 anställda.

På Svensk Byggtjänst har vi respekt för livspusslet och tror på frihet under ansvar. Därför arbetar vi i en hybrid modell där vi själva kan avgöra om vi vill vara på kontoret eller arbeta från annan plats.

Vi tar emot ansökningar löpande och ser gärna att du söker så snart som möjligt. Varmt välkommen med din ansökan till marknadschef Cecilia Arwin: cecilia.arwin@byggtjanst.se 

nullSvensk Byggtjänst28 Jun 2022